Sok z jarmużem: źródło witaminy C

Przepis na oczyszczający sok z jarmużem.

Dopadło Cię przeziębienie ?

Czujesz zmęczenie ?

Potrzebujesz witamin ?

A co jak powiem Ci, że nie potrzebujesz iść do apteki…

Od jakiegoś czasu wyznaję zasadę “Żywność to cudowny lek” i pogłębiam swoją wiedzę z zakresu leczniczych właściwości owoców, warzyw i ziół.

Dzisiaj przepis na sok z jarmużem i dużą dawką witaminy C, żelaza i wapnia.

Niedoceniony i często pomijany w diecie jarmuż, dobrze znana natka pietruszki i pyszne słodkie gruszki. Ale zanim przejdziesz do przepisu, mam dla Ciebie kilka zdrowych ciekawostek :

 

JARMUŻ:


Czy wiedziałeś, że ma więcej żelaza niż mięso wołowe ?,
Więcej wapnia niż mleko ?
I zawiera aż 120 mg witaminy C na 100 g !

NATKA PIETRUSZKI:

Jest bogata w beta-karoten, witaminę A, potas, wapń, żelazo, fosfor, magnez, sód, witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz błonnik. 
 Zawiera o wiele więcej witaminy C niż cytrusy i papryka czerwona. 
100 gramów natki pietruszki zawiera aż 177,7 mg witaminy C !

 

Składniki:
2 garści jarmużu
2 gruszki
1/2 szkl. soku wyciśniętego z pomarańczy
garść natki pietruszki

I Sposób wykonania: Sok wycisnąć za pomocą wyciskarki do soków.

II Sposób wykonania: (dla osób, które nie mają wyciskarki), Pokrojone i obrane gruszki, umyty jarmuż, sok wyciśnięty z pomarańczy i posiekaną natkę zmiksować. Na dzbanek nałożyć sitko. Przelać sok. (pozbędziemy się w ten sposób osadu i otrzymamy klarowny sok).

About

Blogerka kulinarna, z zawodu dietetyczka. Pasjonatka gotowania i pieczenia.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o